Over Washington, prom en mijn moeders bezoek

maandag, april 25, 2016 Unknown 0 Comments



Hola! 

Al schrijvende realiseer ik me dat ik misschien maar beter niet kan verontschuldigen voor het late stukje, dit is immiddels helaas de regel geworden voor me. Ik heb het dan ook ontzettend leuk en druk, en heb eigenlijk gewoon amper tijd om updates te plaatsen. Maar ik denk nog erg vaak aan thuis, en ben ondertussen al aan mijn 9de maand hier begonnen, dus voor ik het weet zit al weer in NL. De voorbereidingen voor de Universiteit volgend schooljaar en mijn zomer plannen zijn al in volle bezigheid dus het begint langzaam op mij neer te dalen dat het er al weer bijna opzit. Dit jaar is de meest leervolle ervaring voor mij ooit geweest en daarnaast was het ook gewoon heel leuk en heb ik een top tijd hier die ik nooit meer zal vergeten.

Maar goed deze update moet alle events van 6 weken samenvatten dus ik moet maar van start gaan met vertellen. In mijn vorige update kon je lezen dat ik zou beginnen met statistieken bijhouden voor baseball (=honkbal). Ondertussen heb ik vandaag al mijn 10de wedstrijd en weet ik al weer veel meer over de sport. Het is erg leuk om tijd door te brengen met het team en met de andere statgirls. Wat het precies inhoudt is dat wij de score bijhouden op een score blad, en verschillende statistieken berekenen over hoe goed de pitchers gooiden of welke slagman het het beste deed. Het is leuk om weer ergens mee bezig te zijn na school en wat extra's te doen naast mijn gewone schoolwerk.

Zoals de meeste van jullie al wisten, kwamen ook Mama en haar vriendin Ineke mij bezoeken tijdens mijn spring break (=voorjaars vakantie). Zij vlogen in op Spokane airport op 1 april. Ik had een sign voor ze gemaakt en ben toen naar de luchthaven gegaan met Todd, Janine en mijn vriendin Maelle. Ik was de hele dag al vreselijk zenuwachtig en barstte toen toch in snikken uit toen ik herenigd was met mijn moeder. Todd & Janine gingen uit eten in Spokane en wij (mama, Ineke, Maelle en ik) hebben de huurauto, een stoere grote Jeep, opgepikt en zijn na een stop bij de Starbucks doorgereden naar Sandpoint. Zij konden het niet beter treffen want het weer was in een woord geweldig de hele week en de temperatuur lag zo rond de 22 graden. We zijn in Sandpoint even snel pizza gaan eten bij mijn favoriete lunchspot (helaas, het junkfood eten ben ik nog steeds niet afgeleerd). Mama en Ineke sliepen in het Best Western hotel in Sandpoint. De volgende morgen had ik een brunch gepland voor mijn vrienden om langs te komen en mijn moeder / Ineke te ontmoeten. De meeste van mijn vrienden (die niet op vakantie waren) kwamen gezellig langs en hierdoor had mijn moeder ook een beter idee van mijn leven hier en de mensen met wie ik tijd doorbreng. Die avond had mijn vriendin Caroline ons uitgenodigd om bij haar familie thuis te komen eten en hier hebben we ook een geweldige tijd gehad. De volgende dag zijn we doorgereden naar Olympic National Park in Washington State. Hier hebben we 2 nachten en 3 dagen doorgebracht. Olympic National Park is een prachtig regenwoud met veel wildlife zoals beren, herten en puma's.

De rest van de week hebben wij doorgebracht in Mount Rainier National Park wat op ongeveer 4 uur rijden van Olympic National Park ligt. Dit park ligt om de berg Mt. Rainier en is grotendeels in de sneeuw. Het was echter wel rond de 22 graden weer dus we konden gewoon in een t-shirtje in de sneeuw rondlopen. Erg mooi en leuk ook en hier hebben we ook lekker kunnen hiken een dag. Na een week in Washington State was het tijd om weer terug te keren naar Sandpoint voor het laatste weekend samen. We zijn uit eten geweest met mijn gastgezin en hebben met hen gebbqd. Op zondag was het helaas tijd om gedag te zeggen tegen mijn moeder en Ineke maar ik werd gelukkig goed opgevangen door Maelle en Saskia en wij konden in de cabin van Maelle's hostparents blijven.

Tijdens mijn moeders bezoek had ik echter tijd om te reflecteren op mijn leven hier en zijn een aantal dingen duidelijk geworden voor mij. Mede hierdoor hebben ik en mijn gastgezin besloten de week na springbreak dat het beter voor mij was om ergens anders te gaan wonen. Het is niet mijn ideale situatie, maar ik ben een stuk blijer nu en ik wil liever niet ingaan op de redenen waarom ik verhuisd ben. Ik woon nu in town, bij Maelle's gastouders. Zij hadden nog een extra slaapkamer en ik heb daar al zoveel tijd doorgebracht dat ik me daar al volledig thuis voelde. Ik zal dus nu mijn laatste 8 weken op een ander adres doorbrengen. Het is vervelend, maar ik voel me een stuk beter.

Nu weer tijd voor leuk nieuws! Prom was afgelopen weekend. Samen met een groep van 8 meiden hebben we voorbereid bij mij & Maelle thuis en hebben we de hele dag doorgebracht met haar, make-up en nagels doen. Hierna hebben Beverly & Andrew (onze hostparents) voor ons en onze 'dates' een heerlijk diner gemaakt voor ons en daarna was het eindelijk tijd om naar de dance te gaan. Het feest zelf deed weer vreselijk denken aan een FRIS feest, maar de dag zelf en de gezelligheid was het alsnog helemaal waard.

Ondertussen is het nu al weer maandag en typ ik dit op school. De bel zal helaas over 5 minuten gaan dus ik denk dat het maar eens tijd is om een eind te breien.

Heel veel liefs vanuit Idaho, ik ga nog even vol op genieten van mijn laatste weken hier!

Liefs, Merel
Met Mama
Olympic National Park

Prom met Saskia & Julia

Mount Rainier National Park

Prom

Met Ineke bij mijn gastgezins' kerk


Prom

Prom

Met Ethan (mijn date) op prom

Met Julia en Alicia op prom




0 reacties: