Over schooltripjes, prom en springbreak

zaterdag, maart 12, 2016 Unknown 0 Comments

Hallo vriendjes, vriendinnetjes, familie en alle andere mensen die dit lezen,

Het is weer een tijdje geleden dat ik wat van mij laten horen heb. Sorry again! Ik heb een geweldige doch drukke tijd achter de rug en ben ondermeer naar de state capital, Boise, geweest en een nieuwe managing - positie binnen de school aangenomen.

Om maar meteen met meest exciting te beginnen ; Boise! Het meisjes basketball team van mijn school is heel erg goed, en plaatste dus voor het state tournament dat jaarlijks in Boise gehouden word. Highschool teams van high schools met hetzelfde aantal studenten spelen dan tegen elkaar om de titel state champion te winnen. We vertrokken eind februari op een woensdag en kwamen na een 9-uur lange busreis met 20 basketball players en 18 cheerleaders aan bij een leuk hotelletje in downtown Boise. Dit alles werd overigens door de school betaald en we kregen zelfs 15 dollar per dag van de school voor eten. Elke dag speelde ons basketball team een game, en wij cheerden hen dan aan van de sidelines. Dit duurde ongeveer 3 uur per dag, en de rest van de dag kregen we tijd om Boise te ontdekken of lekker te relaxen in het hotel. Mijn hotel kamer deelde ik met mijn vriendinnen Saskia, Madalyn en Cece die allemaal ook cheerleaders zijn. Het was ontzettend leuk, en ik heb nu voor mijn gevoeécht mee kunnen maken hoe het leven van een Amerikaanse cheerleader is. Ons basketball team deed het heel goed, werd helaas geen eerste, maar zij wonnen een 3de plaats, en dat was boven verwachting goed. Na 4 dagen moesten we helaas weer op huis aan en terug naar Sandpoint, maar het was een geweldige ervaring en ik zal het niet snel vergeten. 

Verder hebben we met cheer de afgelopen twee maanden vrijwel elk weekend een trip gemaakt naar meerdere steden in Idaho voor cheer competities. Hier mocht ik helaas niet aan meedoen vanwege de regelgeving, maar het was alsnog ontzettend leuk om mee te gaan. Hier betaalde de school ook weer voor en de hotels waren prima en ontzetttend netjes. We zijn onder andere naar Moscow, Spokane (Washington) en Lewiston geweest. Deze twee laatste maanden zijn echt geweldig geweest en ik had het voor geen goud willen missen! Mijn team heeft helaas niet geplaatst om mee te doen aan het state tournament , dus geen Boise trip meer voor mij dit jaar, maar zij hebben het alsnog goed gedaan en ik ben trots op alle meiden in het team en wat we bereikt hebben. 

Nu is het cheer seizoen helaas over en is het tijd voor een nieuwe uitdaging, vanaf morgen ben ik namelijk de nieuwe baseball manager voor Sandpoint! Ik ga dit met 2 andere meiden doen en wat het inhoudt is dat we de baseball (honkball) coach helpen met het klaar zetten van dingen en meenemen van materiaal etc. Ook houden wij statistieken bij en mogen wij de namen van onze players omroepen bij uitwedstrijden. De baseball coach is mijn favoriete leraar en met de andere 2 meiden die het doen kan ik ook ontzettend goed overweg. Ik heb er heel veel zin in en morgen is onze eerste wedstrijd in Spokane tegen East Valley high school. Dit is ongeveer een 2-uur durende busreis van Sandpoint weg. Ik ben ondertussen eigenlijk al helemaal gewend geraakt aan deze lange busreizen. Zo duurt het ongeveer 3 uur om in Moscow, Idaho te komen en die trip hebben wij al best veel gemaakt voor cheer. Dit gebeurd met de schoolbus, ondanks dat de bankjes daarin echt ienie-mini zijn en veel te lang voor mijn 1m81 lange lijf, valt het allemaal mee en vind ik het zelfs leuk om met het team ergens heen te gaan. Ik kan nu alleen maar hopen dat het baseball team net zo aardig en leuk zal zijn als het cheer team en dat dit net zo leuk zal zijn. Als het baseball team het goed doet dit seizoen en beste wordt in de regio is er zelfs een grote kans dat we naar Boise mogen voor het state championship baseball. Dit zal dan in mei plaatsvinden. 

Verdere leuke dingen die er aan komen zijn mijn verjaardag ; 21 maart! Ik word dan 19. Een week hierna zullen mijn moeder en haar vriendin, Ineke binnenvliegen op Spokane airport om mij een week te bezoeken tijdens springbreak. Ik heb hier het hele jaar naar uitgekeken en ben erg blij dat het nu nog maar 3 weken duurt voordat ze hier zijn. 

Ook leuk en bijna; Prom! Onze school heeft prom op 23 april en dus zijn ik en de andere uitwisselingstudenten al op een shoppingtrip geweest om de perfecte jurk uit te zoeken. In Sandpoint zijn geen winkels die dit soort dingen verkopen, dus we moesten er op uit om in Spokane naar jurken te zoeken. Maelle, mijn Franse vriendin, kocht een prachtige rok en top die samen een leuke combinatie vormen en Saskia kocht een perzik - kleurige lange jurk. Ikzelf heb een emerald groene jurk achter hangen bij een boetiek. Hij is zelfs lang genoeg voor mijn 1m81 en staat echt prachtig. 


Dit waren wel even de highlights van mijn afgelopen maanden, en ik hoop dat alles thuis ook nog goed gaat met iedereen! Overigens ben ik ook net toegelaten tot de studie Rechtsgeleerdheid aan de Universiteit Utrecht dus als ik thuis kom staat er ook weer veel leuks op mij te wachten.

Liefs, Merel (hier; Mè-ryll / Murull)


Cheerbow met mijn naam erop

Twee eerste plaatsen voor Sandpoint! (Merel, Saskia)

Applebee's met teammates tijdens een van onze cheertrips

Boise!

Boise!

Met de basketball dames

Laatste basketball wedstrijd (laatste keer cheer voor mij)

Rare promdresses uitgeprobeerd met Saskia en Maelle.
Dit gaat hem dus worden!

De cheer coach heeft al onze lockers versierd 



0 reacties: