Thuishaven Nederland

zondag, juni 26, 2016 Unknown 0 Comments



Met Wouter in Sandpoint naar de top van Goldhill gehiked
Hallo daar! 

Hier voor het eerst van mij weer eens nieuws van Nederlandse bodem. Ik ben afgelopen woensdag op Schiphol geland na een ontzettend lange reisdag. Helaas was het na precies 10 maanden tijd om gedag te zeggen tegen mijn grote avontuur en weer op huis aan te gaan. Maar ik zal eerst nog even mijn laatste twee maanden samenvatten.

Zoals jullie vorige keer hebben kunnen lezen, ben ik van gastgezin geswitcht voor mijn laatste 8/9 weken. Ik heb nu mijn laatste tijd doorgebracht bij Andy & Bev, mijn nieuwe gastouders en heb de tijd van mijn leven gehad. Zo zijn we naar Portland, Oregon geweest en naar Pacific City, Oregon. Ik mag altijd vrienden uitnodigen en mocht dus ook mijn Duitse vriendin Saskia meenemen op deze trip. Ook mocht mijn goede vriend, Wouter, mij op komen zoeken en hij mocht blijven slapen in het huis. Daarna zijn we hem teruggaan brengen in Seattle zodat ik daar ook alles kon zien.

Het veranderen van gastgezin was heel goed voor mij vooral mentaal. Ik heb het gevoel gehad dat ik volledig mijzelf kon zijn en voelde loved en appreciated. Ik ben mijn nieuwe gastgezin vreselijk dankbaar dat ik deze ommekeer heb kunnen maken en het heeft er voor gezorgd dat ik de meest geweldige tijd van mijn leven heb gehad de laatste 2 maanden zo ongeveer.

Hierna had ik ook nog graduation, waar ik gelukkig aan mee mocht doen omdat ik een senior ben. Het was een super gave ervaring maar ook wel heel erg formeel en meer serieus dat ik verwachte. Gelukkig werd ik als een deel van de senior class beschouwd en was het super leuk om dit mee te maken met mijn Amerikaanse vrienden hier. Ik kreeg ook gewoon een diploma toen mijn naam werd opgeroepen en ik het podium op mocht. Uiteraard werd mijn naam wel weer vreselijk verkeerd uitgesproken maar daar ben ik nu ondertussen wel eens aan gewend.

Op 8 juni was ik klaar op school en 10 juni had ik mijn graduation ceremony. Hierna had ik nog anderhalve week de tijd om mijn dingen af te sluiten, in te pakken en gedag te zeggen. Op de woensdag voor mijn vertrek heb ik samen met Saskia een afscheidsfeestje gegeven op het strand van mijn gastouders en hebben we Hamburgers gegrild en gebbq'd met een groep van onze vrienden. Hierna was het helaas tijd om gedag te zeggen tegen Saskia na een heel jaar van close zijn, want vrijdagochtend heel vroeg vertrok zij terug naar Duitsland.

Het laatste weekend in Sandpoint heb ik mijn besteed aan chillen op de prachtige boot van mijn hostparents en lekker zwemmen in het meer. Ik ben nog naar een paar graduation feestjes geweest, en nog wat koffie's met mensen gehaald. Het was vreselijk lastig om gedag te zeggen tegen iedereen, en Sandpoint verlaten is een van de moeilijkste dingen die ik ooit heb gedaan.

Gelukkig vloog ik met Wouter terug naar Nederland en stonden toen wij rond een uur of 3 door de poortjes van Schiphol kwamen niet alleen beide onze families er maar ook een groep van onze vrienden. Het was heel fijn om zo onthaald te worden na een emotionele dag en jaar en goed om te zien dat we thuis ook nog ons leventje hebben.

Ik heb absoluut de tijd van mijn leven gehad en had mijn jaar in Sandpoint voor geen goud willen missen. Ik ga mijn gastouders ook ontzettend missen en hoop ze snel weer te zien. Ik wil al mijn familie en vrienden bedanken dat jullie er altijd voor mij waren en voor alle steun en support gedurende dit jaar. Voor nu ga ik even aan mijn thuishaven aanmeren in Schermerhorn en blijf ik voorlopig even lekker thuis.

Mocht jij mijn blog nou gevolgd hebben en twijfel je nog of jezelf een exchange year wilt doen? Ik raad het iedereen van harte aan en als je nog vragen hebt kun je mij altijd bereiken op mijn e-mail adres dat je op de contact pagina kunt vinden. I''m happy to answer any questions. 


Met heel veel liefs van een heel voldaan hart ,

- Merel Los


Met mijn nieuwe gastouders

Met Sas op het afscheidsfeestje

Met mijn hostdad

Met een vriend van school

Diploma!

Met Saskia en Lily

Trip naar Seattle, Pike Place Market

Trip naar Oregon Coast, Pacific City

Op de terugweg van Seattle met Andy en Saskia
Op de boot
Op de boot

Sturen met ZimZim (hond) naast me


Op weg naar huis met Wouter

Terug in Nederland

Word je zomaar even opgewacht

Zusjes Los weer op Schiphol herenigd 



0 reacties: