Over dik worden, taboes en elandkoppen als decoratie.

dinsdag, oktober 06, 2015 Unknown 0 Comments

'Ho, be carefull tall girl!' word er naar mij geroepen als ik mijn hoofd voor de tweede keer die avond bijna tegen een elandenkop aanstoot. Anna's familie is erg 'into hunting' (zoals de meeste mensen hier) en dus hangt het huis vol met hertenkoppen, elandenkoppen, opgezette 'mountainlions', berenvellen en veel meer. Ik moet zeggen dat ik toch wel even moest slikken toen ik voor het eerst bij haar thuis kwam maar heb ondertussen gerealiseerd dat dit een gedeelte van de cultuur hier is. Ik ben het er eerlijk gezegd niet volledig mee eens om voor je plezier te jagen , maar besluit hier meestal maar wijselijk mijn mond over te houden.

In een kleine community als Sandpoint is het vaak beter om maar wijselijk je mond te houden. Amerika, en in het specifiek community's als deze, kent veel taboes. Onderwerpen als sex, politiek en alcohol/drugs kun je maar beter niet opbrengen mocht je je status als friendly foreigner willen behouden. Het is natuurlijk dan wel weer ironisch voor mij om de hoeveelheid jonge (slimme woordkeuze) moeders, dronken tieners (begint rond een jaar of 12) en wiet-rokers te zien. Onder jongeren zijn deze taboes niet echt aanwezig; een aantal meisjes van rond de 14 die naar mijn school gaan praten maar al te graag met jan-en-alleman over hun sexuele escapades en het roken van wiet of drinken van alcohol is hier een soort stoere heldenprestatie. Als ik er vragen over krijg en dan uitleg dat de alcohol leeftijd van Nederland op 18 ligt en dat je dan zelfs legaal wiet mag kopen vallen hier spontaan de monden open. A la minute wordt er besloten bij mij in te trekken en in Nederland te gaan wonen. En of ik ze dan ook meteen 'Hollandic' wil leren. 'Oh dat is niets? Wat spreken jullie dan? Pools?' . (Kan misschien toch nog wel even duren voor ze klaar zijn voor integratie in Nederland.. )

Iets wat hier bepaald geen taboe is en in overvloed gebeurt is ; eten. Eten. De hele dag door. Hen die mij goed kennen zullen weten dat dit voor mij natuurlijk geen probleem is gewoonlijk ;). Maar zelfs mijn standaard wordt hier zwaar overschreden. Mijn gastgezin kookt gelukkig wel lekker elke avond maar met zoveel mogelijkheden om te eten of om eten te krijgen om mij heen is het ook voor mij lastig om eens nee te zeggen. Al had ik me het nog zo voor genomen om het niet te doen ; ik denk dat ik toch ook bekend begin te raken met het fenomeen 'exchange weight'. Waar je in Nederland 1 gierig koekje zou nemen bij je kop thee neem je er hier rustig 5. Of meer. Gelukkig ga ik nog wel naar cheer practice 4x per week en ga ik ook maar beginnen met work-out in de weight room na school; ik ga er helaas niet op vooruit. Misschien dan toch maar cookie-minderen nu het nog kan.. (Rico, Niels ; ik kan jullie van afstand horen lachen..)

Nog even positief nieuws om dit korte verslag mee af te sluiten ; ik heb tot nu toe alleen nog maar A's (equivalent van een 10) gehaald. Mijn college essay dat ik voor het vak Engels moest schrijven behaalde zelfs 41/40 punten, het hoogste van de klas, en dat terwijl ik er niet eens een nodig heb. (College essay is een soort toelatings opstel dat men in Amerika over zichzelf schrijft en dat meetelt om toegelaten te worden tot universiteiten en colleges.) Ondanks het lage niveau ben ik toch best trots op mijzelf.

Kusjes, Merel

Omdat ik er veel postieve reacties op kreeg; hier nog even de domme vragen van de afgelopen week (/weken) ;
'So do you guys have like .. a different alphabet? Like Spain does' Uhhhm.. Nee. En Spanje ook niet.
'So do they have different water in Holland?' No comment.
'Oh you should really tell her what an advocado is!!' (Werd super excited tegen mijn gastzus gezegd) - Ja die hebben wij dus ook..
'How do you say that in Hollandic?' - ....
'So how can you be from Holland if you are from the Netherlands?' - ....
'How can you be Dutch if you are from the Netherlands..?' - ...
'So Amsterdam is like your country..?' AMSTERDAM IS EEN STAD MENSEN. GEEN LAND. EN OOK GEEN CONTINENT.

^ uiteraard heb ik niet zo gereageerd ; ik kan er meestal wel om lachen als mensen dit soort dingen vragen en leg dan met engelen geduld uit hoe het in elkaar steekt.

Foto update ;

Met hond Max


Sign geknutseld met Anna en Julia zodat Anna haar Boyfriend kon aanmoedigen tijdens de football game in Spokane vorige week.

Geloof het of niet ; Netflix per DVD.

Het is ondertussen oktober dus het leven kleur hier oranje. Niet halloween oranje, maar pumpkin spice - oranje. Je kan het zo gek niet bedenken of het komt in oktober in de smaak 'pumpkin spice'. Zie hier; pumpkin spice oreos. 

Mijn 'abstracte' creatie in Pottery class. (Het is eigenlijk gewoon mislukt, maar ik wist het leuk te verkopen)

Nieuwe hobby ; tattoeren. 



Huiskamer...

0 reacties: