FRIS feesten, quarterbacks en stomme regels .

vrijdag, september 25, 2015 Unknown 0 Comments

Hi all of you!

Vandaag is het mijn en Idaho's 1 month anniversary. Ik ben nu ik dit typ precies 1 maand geleden aangekomen in Sandpoint, ID. De eerste week op school was lastig, maar ik heb het hier ondertussen prima naar mijn zin. Ik heb een klein groepje leuke mensen om mij heen verzameld en ga nu met plezier naar school. 

Vorige week was het homecoming week zoals ik heb verteld in mijn vorige blog en afgelopen zaterdag was de homecoming dance waar ik met vrienden heen ben geweest. Het was om het subtiel te zeggen, erg .. interessant. Het voorbereiden en uit eten gaan van te voren was erg gezellig en leuk, maar de dance zelf was erg apart. Het deed me een beetje denken aan een combinatie tussen de schooldisco's uit de 1e klas en de Fris feesten in de Waerdse Tempel die ik op mijn 14e graag bezocht. Erg grappig om te zien hoe de normaal zo conservatieve jong volwassenen hier hun (we zouden het hier goedkoop noemen) dansmoves loslaten op Flo-rida's 'Low' of Fergie's 'Fergulicious'. Aansluitend hadden we een kampvuur bij Anna en dat was gelukkig wel heel leuk. 

In mijn vorige blog kon je lezen dat ik begonnen was met cheerleading, daar heb ik helaas wel vervelend nieuws over. De staat Idaho heeft een wet waarin staat dat graduated scholieren (=scholieren met diploma), wat ik ben omdat ik VWO al behaald heb thuis, niet mogen mee compeaten (op wedstrijdniveau) met sport. Cheerleading bij football games is geen wedstrijd voor ons en dus gingen zowel de school als ik en mijn coach er van uit dat ik dat wel mocht doen. Na drie weken intensief getraind te hebben kwam er helaas slecht nieuws. De staat had mijn papierwerk binnen en heeft besloten mij helemaal niet mee te laten doen aan sport evenementen. Ik mag dus ook niet cheeren bij de football en basketball games en ook geen andere sporten doen. Ik ben ontzettend teleur gesteld en baal dat ik dit gedeelte van mijn 'experience' nu niet kan ervaren. Gelukkig is de coach heel lief en laat ze mij wel meetrainen en nu mag ik waarschijnlijk manager worden van het team, zodat ik wel met ze mee kan reizen  en mee kan naar de wedstrijden. 

 Het verdere schoolwerk gaat prima, het niveau is ongeveer 1e/2e klas VWO en ik heb eigenlijk tot nu toe alleen maar A's gehaald. Mijn favoriete les zijn Stagecraft; dit is decor bouwen, grimerer, haar styling en andere backstage dingen die met theater te maken hebben. Wij zijn nu met zn allen aan het voorbereiden voor een theater stuk dat volgende maand door onze studenten word opgevoerd. Volgende maand zal ik met deze klas ook een weekendje nar Washington State gaan voor drama workshops en 2 overnachtingen. 
Een ander favoriet uur van me is Pottery ; hier in zijn we eigenlijk een beetje aan het kleien en tot nu toe heb ik al een aantal 'prachtige' creaties gemaakt waaronder een mok, 2 schaaltjes en een bloempot. 


Vanavond hebben 'onze' Sandpoint Bulldogs een football game in Spokane (2 uur hier vandaan), waar ik met Anna (een vriendin) en Julia & Saskia (mijn favoriete Duitse exchange students) heen zal rijden zodat we ons team kunnen aanmoedigen. Omdat Julia, Saskia en ik allemaal blond en buitenlands zijn blijven mensen ons door elkaar halen en vragen of wij zussen zijn. (Nee, we komen namelijk uit een ander land). 

Ik ga een einde breien aan deze korte update, 
Au Revoir mes copains, talk to you all later. 

- Merel 

Om meteen nog even mijn meest gestelde vragen te beantwoorden : 

F.A.Q ; 

Hebben jullie echt van die groepjes op school zoals in films (cheerleaders, nerds, football players)? Niet echt, het is wel makkelijk te zien welke personen welke sport doen maar de meeste mensen hebben veel andere vrienden. De football players gaan bijvoorbeeld niet alleen met de andere football players om . 

Is jullie quarterback knap? Helaas moet ik jullie teleur stellen, onze 2 'ster spelers' zijn niet heel bijzonder. 

Is het daar net als in highschool musical? NEE.

Heb je al veel vrienden gemaakt? Ga je met de cheerleaders om? Ja en nee, omdat het zo'n grote school is heb ik niet echt het gevoel van samenhorigheid als op het JA (mijn oude school). Maar, het wordt steeds leuker en de meeste mensen zijn ondertussen harstikke aardig. Ook met vrijwel iedereen in het team kan ik het goed vinden en sommige zijn vrienden geworden. 

Ben je al dik? No comment.

Mis je Nederland en thuis al? Ja. Ik heb het hier harstikke leuk maar ik begin ons kleine kikkerland steeds meer te missen. Ik denk dat je soms een eind van huis weg moet zijn om je te kunnen realiseren hoe goed je het eigenlijk hebt thuis. 

Ik kan even niet meer vragen bedenken, maar ik wil natuurlijk alle vragen ook persoonlijk beantwoorden. :) 

Voorbereidingen voor de Homecoming dance, uiteraard met bijbehorende geposeerde foto's.

Cheerleading debuut.

Op de dag van de homecoming game moesten alle cheerleaders in de Football' jongens hun jerseys naar school. 

Met gastzus Abby voor de dance. 

Mijn senior photo

Cheer at the homecoming game

Met gastzus Amy


0 reacties: