New York & Meeting the family

dinsdag, augustus 25, 2015 Unknown 0 Comments



Donderdag ochtend begon het avontuur dan eindelijk, om 4 uur richting onze heerlijke vertrouwde luchthaven in Amsterdam, om daar vervolgens mijn familie (en een paar kilo aan teveel baggage) achter te laten en samen met de andere Nederlandse exchange students verder te vliegen.  De groep werd al snel hecht, en na nog geen 20 minuten zaten we al met zijn allen aan onze first ‘American’ drink : Starbucks. Een uurtje en het nodige gestress later zaten we met zijn allen in London, waar we na een paar minuten al steeds meer andere gele shirtjes spotten (lees : andere Europese STS studenten) . Samen met hen zouden we vanuit London doorvliegen naar New York.


De vlucht naar NYC was lang en vermoeiend, maar alle dutchies zaten naast elkaar en samen vermaakten wij ons prima. Potje monopoly hier, filmpje daar ; 7 uur ‘vloog’ voorbij. De enorme strenge border security die ons was beloofd viel echt alles mee en binnen een halfuurtje waren alle 60 studenten door de douane heen en konden we de bus in richting de Campus van The College of New Rochelle (Suburb van New York city waar we verbleven). Eenmaal aangekomen werden we in 4 groepen verdeeld zodat we de competitieve ‘highschool spirit’ alvast een beetje konden beleven. We kregen ook allemaal een dorm (soort slaapkamer) aangewezen en een roommate. Mijn roommate was de Zweedse Pernilla met wie ik het gelukkig ontzettend goed kon vinden. 

De eerste twee dagen zijn we op de campus gebleven en hebben we vrijwel niks van New York gezien. We deden spelletjes en activiteiten om elkaar beter te leren kennen en kregen ‘les’ over verschillende onderwerpen als ‘U.S. History’ en ‘Life as a foreign exchange student’. Alle maaltijden waren wel samen en erg Amerikaans ook meteen (BBQ, pizza, muffins als ontbijt ?!) . Na twee dagen was het dan eindelijk tijd om de campus (die overigens prachtig was) te verlaten voor een middag en Manhattan te gaan ‘exploren’.
De hoge gebouwen, het hectische verkeer en de mensenmassa maken New York ontzettend impressive voor ons allen en toen we free shopping time kregen in de hippe wijk SOHO namen wij ook meteen dankbaar van de situatie gebruik om even ‘rustig’ in de Starbucks neer te strijken. ’s Avonds was het tijd voor pizza en daarna viel iedereen eigenlijk vrijwel direct in slaap; de jetlag en drukte van New York waren ons toch even te veel.
De vierde dag mochten we weer de stad in, maar deze keer met de trein. We kwamen aan in Grand central station, wat echt een super grote en mooie aankomst terminal heeft. Deze locatie word ontzettend veel gebruikt in films (Madagascar, friends with benefits en voor de dames ; Gossip girl! ) en dit was dus ook heel tof om te zien in het echt. Hierna kregen we free time op Times Square, wat in het echt even gaaf en overdonderend is als op de foto’s. Samen met Wouter, Paul (Duitse exchange student) en Caya (Nederlandse exchange student) ging ik op de foto in de American Eagle store en hebben we dus ook nog met onze faces op een groot bord op times square gestaan.
Als een soort afsluiter gingen we ’s avonds nog een bootcruise doen op de Hudson waar we prachtige gelegenheden hadden voor foto’s en nog even gezellig te doen met de andere exchange students.
Maandag was het tijd om te vertrekken naar onze gastgezinnen, voor mij was dat vanaf La Guardia airport waar ik van 9 uur ’s ochtends tot 4 uur ’s middags heb gewacht. Ik vloog samen met de Italiaanse exchange student Alice van New York naar Denver, en vervolgens van Denver naar Spokane, Washington. Om 9 uur lokale tijd landen we dan eindelijk op onze eindbestemming en al daar ging het helaas nogal wat fout met het ophalen van mijn gastgezin omdat zij zich in de tijd vergist hadden.
Uiteindelijk hebben wij elkaar dan toch gevonden en het voelde gelukkig daarna echt helemaal goed. Ik heb mijn hostparents Janine en Todd ontmoet en mijn gastzus Amy en ze zijn ontzettend aardig. Abby (de jongste dochter van Janine & Todd) zit nu in Spanje en die gaan we morgen van de luchthaven halen. Ashley moest vroeg op om te werken dus die zal ik vanavond ontmoeten.
Vanochtend heb ik met Amy rondgereden in Sandpoint en heb ik lekker gelunched bij een Mexicaans restaurantje hier. De area en het meer zijn echt prachtig en het huis is ook top.  Ik krijg nu nog even de tijd om er van te genieten, want school start pas op 8 september.
Talk to you all soon,
Kusjes vanuit een heerlijk warm Sandpoint, ID,

-          Merel

P.S. Mijn lengte is trouwens niet echt normaal in the US, ik en Lauren (een andere Nederlandse) zijn beiden 1m80 en we hebben er zo ongeveer elke dag opmerkingen over gekregen. In New York kwam er zelfs iemand naar me toe met de vraag ; 'I'm sorry to disturb you, but you are so tall. Do you plat basketball?' Jup. 

Manhattan vanaf de Hudson gezien
Dutch minions on the plane

9/11 memorial en het nieuwe One World Trade center

Onze foto op Times Square

Met Lauren (Andere Nederlandse exchange student) op Times Square. AKA 'The tall Dutch girls'



Dutchies op Times Square

Met Wouter op de boot

Met Lauren op de boot

Mijn uitzicht terwijl ik dit schrijf





0 reacties: