1 week down, a lot to go

zondag, augustus 30, 2015 Unknown 0 Comments




Hiya vrienden!

Ik ben nog maar een week weg en wat vliegt de tijd! Het is hier ondertussen zondag avond en de regen komt hier met bakken uit de hemel vallen. De laatste tijd heeft de area waar ik in verblijf (Bonner County)  veel last van veel rooklucht van bosbranden uit de staat en uit Washington state. Daarom is iedereen hier ontzettend blij met de regen, ik daarentegen had het Nederlandse weer liever nog even in Nederland gelaten. 

Morgen is het tijd om naar school te gaan om mijn vakken, sport en club(s) uit te kiezen en een rooster samen te stellen. Voor mijn vakken heb ik besloten om te gaan voor pottery (potten bakken), Frans, U.S. Government, Stagecraft, Spaans, Journalistiek, Yearbook, Sociology en wat ik morgen er nog bij kan krijgen. Voor sport ga ik waarschijnlijk beginnen met cheerleading. 

Wat ik hier verder doe is een beetje rond touren met Abby of Amy (mijn hostzussen) in hun old school Jeeps, met country music op de radio. Ondanks dat we in een van de meest Noordelijke staten wonen lopen er hier veel mensen erbij als cowboys (lees: cowboy hoeden en boots) en hebben we annual rodeo (wat ik helaas heb gemist). Om me zo onder te dompelen in iets totaal anders als dat ik thuis gewend ben heb ik tot nu toe als geweldig ervaren. 

Anyway, so far, so good. Ik kan het ontzettend goed vinden met mn gastgezin, en ze doen er alles aan om me thuis te laten voelen hier. Hieronder nog een lijstje met wat grappige verschillen tussen thuis in Nederland en mn nieuwe thuis hier in Amerika.

- De publieke WC's hier in de US zijn niet normaal. De deurtjes zijn half , aan de onderkant zie je zeg maar voeten en enkels er onderdoor en als je opstaat bij de lange mensen hun hoofd. Er zitten ook kieren aan alle kanten dus plassen hier in de US laat je nog al ongemakkelijk voelen.

- De lichtknopjes! Ze hebben hier een soort switches in plaats van de grote knoppen die wij thuis hebben.

- De porties. En dan bedoel ik niet alleen het eten. Het eten is ongeveer 1.5X zo groot als thuis, maar het drinken is echt insane. Als je hier een 'flesje' cola koopt in de supermarkt oid dan zijn die 700 mL. Vandaag in de Wallmart zag ik een Arizona pak dat was verpakt in iets wat leek op een wasmiddel can. Inhoud; een kleine 4 Liter. (Dit was een normale verpakking volgens mijn gastzus Amy).

- De auto's. Ik heb sowieso alleen nog maar enorme auto's gezien. (Geen enkele fiat 500 oid, maar ook onze grote gezinsauto's worden hier al gezien als klein). Bovendien hebben mensen ook bizar veel auto's, mijn gastgezin heeft er 5. Toen ik vroeg waarom ze er zoveel hebben was het antwoord 'Cause we all have one.' Elke dochter heeft een auto en Janine en Todd hebben ook beide een eigen.

- De mensen ; en deze is zeker positief bedoeld. Alles gaat hier in Sandpoint, maar ook op de airports ontzettend gemoedelijk. De Amerikanen die ik tot nu toe heb ontmoet zijn ontzettend geinteresseerd, behulpzaam en aardig en dat laat me erg welkom voelen.

- De manier van kleden ; of het Bonner County is of heel Amerika, dat weet ik niet ; maar de manier van kleden is heel anders. Toen we hier uit eten gingen en ik moeite had gedaan om er een beetje leuk uit te zien, waren ze allemaal verbaasd waarom ik er zo 'cute' uit zag ; uit eten gaan gebeurd hier ook gewoon in casual kleding (hoodies etc) .

Kusjes vanuit Amerika




0 reacties: