1 week left

donderdag, augustus 13, 2015 Unknown 1 Comments

U.S. Consulate in Amsterdam

'Life begins at the end of your comfort zone'  een toepasselijke quote om mijn laatste weken hier thuis te omschrijven. 

Het moment dat ik voor het eerst met een informatieboekje over highschool in de States thuis kwam kan ik me nog goed herinneren. Dat ik nu, 3 jaar later dan ook echt op het punt sta om te vertrekken had ik echter niet verwacht. De afgelopen weken zijn al een soort mengelmoes geweest van emoties en dingen die geregeld moesten worden. Afscheid nemen, vaccinaties halen, visum aanvragen, koffers inpakken ; er komt nu eenmaal een hoop bij kijken.


Ondanks dat ik er ontzettend naar uitkijk om in Amerika te verblijven, heb ik het weg gaan uit Nederland onderschat. De komst van Molly, een Amerikaans meisje dat mijn ouders in huis nemen, heeft het echter wel makkelijker gemaakt. Al mijn spullen zijn al ingepakt, en 'mijn' kamer is nu haar kamer geworden. Nu heb ik alleen vrijdag nog mijn laatste werkdag en dan is eigenlijk alles geregeld en klaar voor vertrek. 

Met mijn gastgezin heb ik niet veel contact, maar het contact dat er is is ontzettend leuk en ze laten me erg welkom voelen. Mijn jongste gastzusje is 17 jaar en zij zal dan ook volgend jaar met mij een senior zijn op Sandpoint high. Ik heb veel mail contact met haar gehad en het voelt alsof ik nu al een band met haar heb. Dat ik het gevoel heb dat ik hartelijk wordt ontvangen maakt het weg gaan hier wel makkelijker. 

Volgende week donderdag (20 augustus) vlieg ik om 7:00 mijn nieuwe leven tegemoet. 
Wil je nog een dikke knuffel, highfive of afscheidskus komen brengen? Dan weet je me voor die tijd vast nog wel te vinden. 

Talk to you later! 

- Merel

1 opmerking: